Veelgestelde vragen


Bestelling

Welke bestel-, bezorg- en ophaaltijden houden jullie aan?

Doordeweeks
Bezorgen: voor 14.00 uur besteld, volgende dag geleverd.
Ophalen: voor 24.00 uur besteld, volgende dag na 13.00 uur ophalen.

Zaterdag
Vrijdag uiterlijk 12.00 uur besteld, zaterdag geleverd en ophalen (tussen 09.30 en 12.00 uur).
Op zaterdag zelf ligt onze productie stil. Op zondag zijn wij gesloten.

Uiteraard geldt ook bij ons dat hoe eerder je jouw bestelling doorgeeft, hoe beter we deze kunnen voorbereiden en verwerken.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ja dat kan zeker. Zie de bovenstaande vraag voor een overzicht van onze bezorg- en ophaaltijden.

Vanaf hoeveel personen kunnen we ook een barbecue huren?

Bestel je vlees of pakketten bij ons ter waarde van € 35,- dan kun je ook een barbecue bestellen, inclusief gas en tangen. Bij een bestelling vanaf € 250,- rekenen wij geen huur, geen kosten voor bezorgen en geen kosten voor het ophalen van de barbecue.

Let op! De barbecue moet je nog wel aan je winkelmandje toevoegen, ook wanneer deze gratis ontvangt.  Zo weten wij dat je ook graag een barbecue wenst te ontvangen.

Wanneer er geen barbecue aan je winkelmandje is toegevoegd, gaan wij er vanuit dat je geen barbecue nodig hebt.

Vanaf hoeveel personen kan ik vlees bestellen?

Onze menu’s zijn vanaf 6 personen te bestellen. Los vlees en losse visproducten zijn te bestellen vanaf 5 stuks. Onze salades en sauzen zijn los per stuk te bestellen.

Zijn de menu's echt wel voldoende voor 1 persoon?

Zeker. Een normale eter zal voldaan genieten van zijn bestelling.

Is het mogelijk om extra salade, saus, vlees of vis te bestellen bij de menu's?

Natuurlijk. Bestel hier extra losse producten bij.

Kan ik ook alleen een barbecue huren?

Nee. Dit is niet mogelijk bij ons.

Hoe reken ik uit hoeveel barbecues ik nodig heb?

Wij rekenen op 25 personen per barbecue.

Wat houdt voorgegaard precies in?

In onze speciale oven worden sommige producten alvast voorgegaard. Hierdoor wordt het vlees sneller gaar en ligt het eerder hapklaar op je bord. Dat heeft voordelen. Denk aan een betere voedselveiligheid bij warm weer. Het is een misverstand dat een voorgegaard product niet lekker is of minder kwaliteit betreft.

Zijn er ook menu's voor vegetariërs en mensen die geen varkensvlees eten?

Uiteraard. Wij hebben een Vega-menu en een menu zonder varkensvlees. Ook een Halal-menu zit in ons assortiment. Het is ook mogelijk om producten los te bestellen.

Is het mogelijk om een barbecue met kok in te huren tijdens mijn feest of partij?

Zeker. In overleg is alles mogelijk. Onder de optie BBQ Catering vind je alle informatie hierover.

Hoe werkt de barbecue precies?

Bij het overhandigen van de barbecue legt één van onze medewerkers graag uit hoe je de barbecue het beste kunt plaatsen en hoe je deze aansteekt. Uiteraard leveren wij de uitleg mee bij de bezorging.

Kan ik ook snel een oude bestelling opnieuw bestellen?

Ja, dat kan! Ga naar je account zoals hierboven beschreven en klik naast je order op “bekijk”. Klik vervolgens op de knop “Bestel opnieuw” om terug in het winkelmandje te leggen en af te rekenen.

Waar vind ik mijn eerdere orders?

Je eerdere orders bij BBQ Centrale vind je via de menuknop ”mijn account”. Na inloggen met je bij de eerste bestelling verkregen gebruikersnaam en wachtwoord, zie je daar het overzicht van eerdere bestellingen.

Betalen

Zijn de genoemde prijzen inclusief BTW?

Ja. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Is het mogelijk om een BTW factuur te ontvangen?

Ja, dit is mogelijk. Je krijgt bij levering een pakbon waarin de btw staat vermeld. Wil je toch een factuur ontvangen, laat dit ons dan even weten.

Levering

Binnen welke straal bezorgen jullie?

Wij leveren in de plaatsen, Almere, Hilversum, Laren (NH), Blaricum, Huizen, Eemnes, Naarden, Naarden-Vesting, Bussum, Muiden, Muiderberg. Hou onze website in de gaten want het leveringsgebied van BBQ Centrale breidt zich snel uit. Ophalen  kan natuurlijk altijd (zie Bestelling).

Zijn er kosten aan het bezorgen verbonden?

De bezorgkosten in Almere zijn gratis. Voor bezorgen binnen de regio rekenen wij €5,-. Worden er artikelen bijgeleverd die wij weer moeten ophalen, zoals kratten, thermoboxen en of een barbecue, dan is dit in Almere gratis. Binnen de regio komt er dan €5,- extra bij. Bij bestellingen boven de €250,- is het bezorgen en ophalen van artikelen binnen de regio gratis. Tevens rekenen wij dan ook geen huur voor de barbecue.

Bezorgen jullie ook op een camping of kampeerboerderij?

Ja. De contactpersoon treffen wij graag bij de receptie of ingang. Die kan ons dan verder de weg wijzen.

Bezorgen jullie ook op zondag?

Nee. Op zondag zijn wij gesloten. Ons vlees wordt dagvers klaargemaakt en dus zijn de producten enkele dagen te bewaren in de koeling.

Hoe zijn de producten verpakt?

Het vlees wordt per soort verpakt. De sauzen en salades zijn verpakt in mooie bakjes met een deksel en kunnen zo op tafel worden gezet.

Wanneer komen jullie mijn bestelling bezorgen?

Je ontvangt van ons een dag voor levering een sms of e-mail met daarin de verwachte bezorgtijd. Deze zijn verdeeld in de ochtend tussen 09.30 uur en 12.30 uur of tussen 12.30 uur en 15.30 uur. Wij bellen ongeveer een half uur voor aankomst nog even op zodat je niet onnodig thuis hoeft te wachten.

Kan ik zelf een voorkeurstijd doorgeven voor het bezorgen van mijn bestelling?

Nee, zie antwoord hierboven of check onze bestelvoorwaarden. Zie ook de volgende vraag.

Ik heb een sms ontvangen met de levertijd, maar ik ben dan niet thuis

Geef ons dan tijdig een vervangend adres door. Denk bijvoorbeeld aan je buren. Of bestel een thermobox bij ons, dan bezorgen wij de bestelling daarin en zetten we het meteen uit het zicht of in de schuur/garage.

Hoe lang zijn mijn bestelde producten houdbaar?

Al onze producten hebben, mits gekoeld bewaard, een t.h.t. van tenminste 3 dagen.
Het spreekt voor zich, maar leg de producten nooit in de zon of in een warme ruimte. Vries alleen vlees in als het gekoeld is gebleven in de koelboxen of in de koelkast. Sauzen en salades zijn beperkt houdbaar. Wij raden aan deze niet in te vriezen.

Voldoet jullie voedselveiligheidssysteem aan de strengste eisen?

Uiteraard. Kwaliteitsbewaking en de zorg voor voedselveiligheid. Dat heeft bij ons prioriteit nummer 1. Lees meer.

Bestelproces

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen kan uitsluitend via onze website. Heb je vragen of zijn er onduidelijkheden? Kijk dan hier. Wij nemen dan snel contact met je op.

Wat is de minimale bestelhoeveelheid?

Afhalen: Je kunt bij ons bestellen vanaf €35,-.
Bezorgen: We bezorgen je bestelling bij een minimaal bestelbedrag van €65,-.

Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?

De bestelling kan doordeweeks, op de vooraf aangegeven ophaaldag, tussen 13.00 uur en 17.00 uur worden opgehaald.
Wil je jouw bestelling eerder ophalen, laat ons dit dan even weten. Op zaterdag zijn er afwijkende ophaaltijden, namelijk tussen 09.30 en 12.00 uur.

Is het mogelijk om een menu te wijzigen?

Het is niet mogelijk om een menu te wijzigen. Het is wel mogelijk om zelf een samenstelling te maken via losse producten Wil je advies bij het samenstellen, neem dan gerust contact op. We helpen je graag.

Hoe werkt het annuleren of wijzigingen van mijn geplaatste bestelling via de site?

Je kunt tot 3 dagen voor levering je bestelling kosteloos annuleren. Indien de bestelling al betaald is, krijg je je geld in dat geval binnen 14 dagen terug. Wil je een wijziging in je bestelling doorvoeren, dan kan dit tot 2 dagen van tevoren doorgegeven worden. Wordt de prijs hierdoor verhoogd dan kun je het resterende bedrag contant betalen bij de bezorging of overmaken via iDeal. Wordt de prijs hierdoor verlaagd, dan zal het bedrag contant bij levering of per bank terugbetaald worden.

Hoe kan ik betalen?

Bij BBQ Centrale kun je op drie manieren betalen: van tevoren via iDeal of met een gekregen cadeaubon. Hier wordt niet van afgeweken, tenzij onderling andere afspraken zijn gemaakt. Bedrijven, verenigingen en scholen mogen op rekening of contant betalen, mits zij aan de gestelde voorwaarden voldoen van de bestelprocedure.

Je hebt een klacht, wat nu?

Mocht je niet tevreden zijn over de producten, de geleverde bestelling of diensten van BBQ Centrale, aarzel dan niet en neem contact met ons op. We gaan dan zo snel mogelijk met je naar een oplossing zoeken.

Staat je vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op via e-mail info@bbqcentrale.nl.